Menu

Foutmeldingen Capgemini (LogiPoort)

Wanneer u de pensioenaangifte bij het Pensioenfonds indient, dan wordt dit verwerkt door de pensioenuitvoerder Capgemini Pensioen Services. U ontvangt dan van hen een foutmelding met een code over de aangifte bij het Pensioenfonds. De meest voorkomende foutmeldingen van Capgemini met een toelichting hoe u deze kunt oplossen staan op de website van het pensioenfonds Detailhandel, maar gelden ook voor evt. andere fondsen.

Corrigeer ook bij goedkeuring een melding van Capgemini in uw administratie. Deze meldingen zult u namelijk in de toekomst blijven ontvangen wanneer u de oorzaak niet aanpast. Wanneer u een aangifte wilt corrigeren, corrigeer dan eerst de gegevens bij Werknemer of Fondsinformatie, corrigeer dan de boeking en dien daarna pas de aangifte opnieuw in. LogiSal maakt de nieuwe aangifte niet op basis van aangepaste gegevens bij Werknemer of Fondsinformatie maar op basis van boekingen.

Zie ook ons kennisbankartikel: Capgemini voor algemene informatie en Instellingen Capgemini. Hieronder treft u foutmeldingen die wij vaker ontvangen met de oplossing:

Code: c0003W

Melding: Deelnemer kan geen pensioen opbouwen na 67 jaar en 0 maanden. Deze melding is afkomstig van CapGemini en mogelijk niet juist. Controleer of werknemer op dit fonds zodra hij/zij 67 wordt inderdaad geen premie meer kan inleggen en spreek CapGemini erop aan wanneer deze melding onjuist is. Wanneer de werknemer geen premie meer kan inleggen omdat hij 67 jaar is geworden, corrigeer dan de gegevens en maak een nieuwe boeking en daarna een nieuwe aangifte, zodat je deze instuurt zonder de regelinggegevens.

1_CAPK1234W001J17P01T0001_20171013131027_UPA.xml

*Het eigen kenmerk in het inhoudelijke XML bericht moet overeenkomen met het kenmerk in de bestandsnaam (18-41). U mag niet 2x een bestand met dezelfde naam insturen. Verander dan de datum van het document in de bestandsnaam.

Code: c0007 / c0007W

Melding: Het periodeloon is niet geleverd, terwijl er wel verloonde uren pensioen zijn aangeleverd. Dit resulteert in een premie van 0,00. Controleer deze gegevens.

Het regelingenloon is € 0,00 terwijl de verloonde uren voor pensioen groter dan 0,00 zijn. Controleer de aangifte en pas aan met een nieuwe boeking. Na de gecorrigeerde boeking kunt u een nieuwe aangifte doen.

Code: p0041F

Melding: Er is voor deze inkomstenverhouding nog geen aangifte ontvangen over het tijdvak. De aangifte is verwerkt en goedgekeurd. Met deze terugkoppeling is echter niet duidelijk over welke inkomstenverhouding dit gaat. Neem hiervoor contact op met het pensioenfonds, zij kunnen wel zien om welke werknemer het gaat. Wanneer u deze melding niet oplost, dan zal deze zich in de toekomst blijven herhalen en loopt u het risico dat overige meldingen niet meer teruggekoppeld worden.

Het grootste pensioenfonds bij Capgemini Pensioenfonds Detailhandel kunt u bereiken op 020 – 244 54 00.

Code: p0105 / p0105W

Melding: U heeft binnen de inkomstenverhouding waarvoor de werknemer aan de deelname criteria voldoet niet alle regelingkenmerken opgegeven waarvoor de werkgever een contract heeft.

U kunt in de foutmelding niet zien om welke werknemer het gaat, maar dat kan het Pensioenfonds wel zien. Neem met hen hierover contact op. Het regelingenkenmerk zijn de fondsgegevens die zijn ingesteld bij de Werkgever> Inhoudingen> Pensioenachtigen en die zijn geselecteerd bij Werknemer > Instelling > Pensioenachtigen.  Corrigeer de aangifte door na aanpassing van het fonds een nieuwe boeking te maken en daarna een nieuwe aangifte te maken en opnieuw in te dienen.

Code: p0140

Melding: Er is een inkomstenverhouding met een nieuw nummer IKV aangeleverd terwijl de bestaande inkomstenverhouding niet is aangeleverd èn niet is beëindigd.

  • Is de bestaande inkomstenverhouding beëindigd?
    Corrigeer dan de einddatum inkomstenverhouding en stuur de aangifte opnieuw in.
  • Is de bestaande inkomstenverhouding niet beëindigd?
    Stuur dan de ontbrekende tijdvakken alsnog in via een correctie aangifte.

Code: 2020

Melding: Datum aanvang inkomstenverhouding moet kleiner of gelijk zijn aan Datum einde van het eerste aangiftetijdvak dat is aangeleverd voor deze inkomstenverhouding.

  • Is de datum aanvang inkomstenverhouding correct?
    Stuur een aangifte in voor het tijdvak waarin de datum aanvang inkomstenverhouding valt.
  • Is de datum aanvang inkomstenverhouding onjuist?
    Corrigeer de aanvangsdatum zodat deze in of voor het tijdvak ligt en stuur de correctie aangifte in.

Time-out

Fout: “Er is een time-out opgetreden terwijl het aanvraagkanaal op een antwoord wachtte. Verhoog de time-outwaarde voor de aanvraag-aanroep of verhoog de waarde voor SendTimeout op de binding. Mogelijk is de toegewezen tijd voor deze bewerking een deel van een langere time-out.” Dit is een omslachtige melding van Capgemini om aan te geven dat ze wel het bericht hebben ontvangen, maar dat hun server meer tijd nodig heeft om een status-update terug te sturen. Op hun server worden berichten in wachtrijen geplaatst waar ze niet in thuis horen. Actie: wanneer uw bericht in Postvak in Behandeling blijft staan, dan kunt u ervoor kiezen om te wachten of opnieuw in te dienen. Wanneer uw bericht is afgekeurd dan kunt u contact opnemen met de helpdesk van het Pensionfonds. Soms is het bericht dan wel verwerkt, maar wordt dit niet teruggekoppeld, en soms is hij echt afgekeurd en dient u hem opnieuw in te dienen. Deze fouten zitten op de server bij Capgemini en wij kunnen u hierbij helaas niet helpen. Het nummer van de helpdesk Pensioenfonds Detailhandel is 020-2445400.

Bestandsnaamvereiste

Wanneer u via LogiSal de UPA indient dan volgt u de bestandsnaam uit kennisbankartikel: LIS Bestandsnaamvereisten. De bestandsnaam in LogiPoort dient de volgende gegevens in de bestandsnaam op de juiste positie te hebben staan:

1-3 = UPA
4 = _ (underscore)
5-16 = (000000000L00) loonheffingennummer
17 = _ (underscore)
18-41 = het eigen kenmerk (IDBER) met op de onderstaande posities:*
18-20 = CAP
21-29 = Vrij in te vullen positie
30-32 = J##
33-35 = P## (geeft de periode aan, bijv.: P01) Uitleg periodenummers: klik hier.
36-40 = T### volgnummer
41 = _ (underscore)
42-55 datum aanmaak in formaat: JJJJMMDDUUMMSS
56 = _ (underscore)
57-63 = UPA.XML

Voorbeeld bestandsnaam
UPA_123456789L01_CAPK1234W001J17P01T0001_20171013131027_UPA.xml

*Het eigen kenmerk in het inhoudelijke XML bericht moet overeenkomen met het kenmerk in de bestandsnaam (18-41). U mag niet 2x een bestand met dezelfde naam insturen. Verander dan de datum van het document in de bestandsnaam.