Indien u LogiPoort opschoont krijgt u een waarschuwing dat u eerst een backup dient te maken. Wanneer u deze melding negeert, dan loopt u het risico dat u bestanden en logfiles kwijtraakt. Zie voor meer informatie kennisbankartikel Opschonen (LogiPoort).
Indien u in LogiPoort op de knop ‘Verzenden & ontvangen’ klikt, dan krijgt u een waarschuwing dat u alle bestanden (aangiften) die in de map ‘BerichtenTeVerzenden’ staan worden verzonden. U dient dan op ‘Ja’ te klikken om door te gaan. Wanneer u vaker LogiPoort gebruikt kunt u deze melding uitschakelen. U kunt dit tevens in de melding zelf uitschakelen.
Indien u dit aanvinkt, ontvangt u bij een aangifte die wordt afgekeurd of bij een aangifte die niet afgeleverd kan worden een waarschuwing op een emailadres. U ziet deze afkeuringen ook LogiPoort en wij adviseren dit niet standaard aan te zetten. Wanneer u dat wel wilt, dan kunt u desgewenst de aangifte en het logfile laten meesturen.
Wanneer u deze optie aanvinkt, dan kunt u instellen of u de aangifte en logfile ook met de mail wilt laten meesturen en het emailadres waar u het naartoe wilt laten verzenden.
Wanneer u LogiPoort wilt laten mailen, dan dient u ook de Mail in te stellen. LogiPoort kan mailen via een SMTP server, zie hiervoor kennisbankartikel Mail instellingen (LogiPoort).
Van elke bericht wordt er een logfile bijgehouden met gedetailleerde informatie. Indien gewenst kunt u ook een uitgebreide log bijhouden. De standaard log is toereikend bij standaard gebruik, de uitgebreide log is ingebouwd voor systeembeheerders.
Op verzoek van de helpdesk kunnen wij u vragen om deze optie aan te zetten, zodat wij beter kunnen achterhalen wat er eventueel technisch misgaat bij het afleveren van een bericht. Wij adviseren u deze optie niet standaard aan te zetten.