Menu

Opschonen (LogiPoort)

LogiPoort behoudt alle data van verwerkte items en logfiles. Dat kan er voor zorgen dat LogiPoort trager wordt bij het verwerken van berichten na verloop van tijd.

Hiervoor kunt u LogiPoort opschonen. Dat kan via de algemene knop in het hoofdscherm of via Bestand > Opschonen.

Maak backup voor verwijderen

Met deze optie aan gevinkt zorgt u ervoor dat er een backup wordt gemaakt van alle meldingen, xml bestanden en logbestanden. Zo kunt u later na het opschonen terug kunt zoeken in oude meldingen of het .xml bestand terug kunt halen.

Indien u de optie niet aanvinkt dan wordt postvak verwerkt (niet de overige postvakken) geleegd en het meldingen bestand, de xml bestanden en de logfiles verwijderd. Wij raden aan om altijd een backup te maken.

Vervolgens wordt in de map Historie (in de map van LogiPoort) een meldingen.log bestand geplaatst en een bijbehorend .zip bestand met al de verwerkte .xml berichten en logfiles.

Wanneer u deze optie uit vinkt, wordt er geen backup gemaakt en de data verwijdert.

Bestand voor meldingen

Hier kunt u een naam opgeven voor de backup.

Selectie op periode (Nieuw in versie 10.4)

 U kunt een periode opgeven welke data u wilt verwijderen. De data buiten de aangegeven periodes blijft bestaan. Wanneer er vier weken, jaar of jaarcorrectie aangiftes zijn, dan dient u periode 13 in te voeren. Als er bijvoorbeeld t/m periode 12 wordt ingevoerd, blijven de aangiftes met periode 13 en hoger bestaan.