Menu

Foutmelding TKP UPA: De aangifte is niet goed verwerkt

In het logfile komt de melding: De aangifte is niet goed verwerkt

Het probleem is dat de foutmelding heel algemeen is en niet duidelijk laat zien wat er aan de hand is.

De volgende punten kunnen voor de oplossing zorgen:

Onterechte TKP koppelingen

Dit was een bug in één van de eerdere versies van LogiPoort. Indien er koppelingen staan met alleen een loonheffingennummer en een wachtwoord dan is het onjuist. Verwijderen kan via Bestand > Beheer TKP koppelingen > Selecteer de koppeling > Verwijder Lhnummer.

Het leveranciers id en de gebruikersnaam zijn onjuist

De gegevens om in te zenden vind je in het portaal van TKP na het activeren van de de UPA voor het betreffende loonheffingennummer.

De activatiecode dient als wachtwoord gevuld te worden bij Opties > Instellingen > Instellingen TKP > tab UPA formaat. De activatiecode bestaat uit woorden met verbindingsstreepjes en cijfers bijv. Woord-Woord-Woord123 en is anders dan de normale inlog voor het portaal.

Een leverancier moet gemachtigd zijn om voor de betreffende werkgever UPA aan te leveren

Het account waarmee wordt ingezonden is niet gemachtigd om aan te leveren voor het betreffende loonheffingennummer. Machtigingen kunt u in het portaal controleren. Als u niet gemachtigd bent, dan staat het loonheffingennummer niet bij ‘Mijn klanten’.

Verkeerd softwarepakket aangegeven

Het onjuiste softwarepakket is aangeven in het portaal. Wanneer je gebruik maakt van LogiPoort kun je aangeven gebruik te maken van LogiSal (LogiPoort) of LogiPoort en niet voor LogiSal (LIS).

 

Inloggen op het portaal van TKP doet u op de website van het betreffende pensioenfonds.
Krijgt u een afkeuring van de UPA aangifte? Zie ook: UPA Foutmeldingen
Nu nog eenvoudiger Loon- en Pensioenaangiften indienen met LogiSal. Zie voor meer info kennisbank LIS in LogiSal.