Menu

Smartscreen / Antivirus (LogiSal)

Applicatiebestanden kunnen gecertificeerd zijn. Daarbij dient de software gewhitelist te worden bij instanties zoals virusscanners en firewalls. Indien een applicatiebestand ververst wordt, dient dit opnieuw gewhitelist te worden. Dat kan enkele dagen duren. Aangezien wij wekelijks updaten en u z.s.m. willen voorzien van de meest recente bestanden, hebben wij besloten de applicatiebestanden niet te certificeren/whitelisten. Dat kan er voor zorgen dat uw virusscanner of firewall LogiSal ziet als een dreiging.

Wij controleren er altijd scherp op dat onze software veilig is voor u en uw apparaat.

Let op: Indien u gebruik maakt van een anti-virusprogramma dient u te weten hoe u daar mee om dient te gaan. Voor vragen over het anti-virusprogramma dient u zicht te richten aan de fabrikant. Wij adviseren gebruik te maken van de standaard anti-virusapplicatie: Windows Defender die standaard bij Windows 10 is inbegrepen.

Domeinen van Logihuis

LogiSal haalt statussen op van bepaalde domeinen. Indien u een foutmelding krijgt dat de status ophalen niet is gelukt, controleer dan uw firewall/virusscanner.

De volgende domeinen kunnen gebruikt worden door LogiSal en Logipoort en kunt u uitsluiten in uw firewall/virusscanner.

logi1.nl
logi2.nl
logi3.nl
salnet.nl
logisal.nl
logipoort.nl

Smartscreen
Het SmartScreen-filter controleert de bestanden die u downloadt.
Indien u onderstaande melding in beeld krijgt bij de installatie dan kunt u kiezen voor ‘meer informatie’.

En vervolgens voor ‘ toch uitvoeren‘.

Avast/AVG

Wanneer u werkt met Avast of AVG dat adviseren wij de optie: Vragen aan te zetten.

Dat doet u vanuit het algemene scherm > Menu > Instellingen.
Bescherming > Belangrijkste schilden.
Selecteer onder het tabblad Virussen de optie Vragen aan.

Indien u dan de pop-up krijgt dat er een verdacht bestand is, kunt u er voor kiezen het bestand toch uit te voeren en wordt het bestand niet direct geblokkeerd.

Heeft Avast of AVG al bestanden van LogiSal geblokkeerd? Controleer dan de Viruskluis.

Die vindt u via het algemene scherm > Bescherming > Viruskluis.
Daar kunt u er voor kiezen om het bestand terug te zetten.

Immunet
Klik op Settings.
Scroll naar Querantine Behavior en zet On Detectiom of Milicious Files en Suspicious Files op ‘Ask me”
In geval dat Immunet nu een melding doet bij onze setup of update dan krijgt u de vraag Would you like to restore it?
Klik op YES als u de software vertrouwd.
Als de quarantine al een feit is dan kunt in het hoofdscherm van Immunet klikken op History > Quarantine.
Daar kunt u er voor kiezen bestanden terug te zetten.
NOD32 (ESET)

Indien de installatie wordt afgebroken komt dat omdat u de optie Host Intrusion Prevention System (HIPS) actief heeft staan. Deze kunt u uitschakelen op het algemene Instellingen scherm.

Norman

Onderstaande informatie komt van Norman zelf (Support medewerker):

Het kan gebeuren dat Norman een detectie doet waarvan u vermoedt dat deze niet juist is of dat u liever niet hebt dat Norman het in quarantaine zet. In die gevallen hoeft u alleen de gehele inhoud van de Norman quarantainemap als volgt voor onderzoek te mailen naar samples@norman.nl, het liefst begeleid met een korte probleemomschrijving in het Engels.
 
1) Stel een mailtje op naar samples@norman.nl, bijvoorbeeld via een reply/antwoord op deze mail (vergeet niet het ontvangende adres in de mail aan te passen naar samples@norman.nl).
2) Voeg hier een bijlage aan toe (in Outlook (Express) door op het paperclip-icoon te klikken).
3) Blader naar uw Norman Quarantainemap. De standaard locatie is C:\Norman\quarantine, of c:\program files\norman\quarantine.
4) Selecteer een voor een de (ndf -)bestanden die hierin vermeld worden.
5) Herhaal stap 2 tot en met 4 tot alle bestanden uit de map quarantine bij uw mail zijn toegevoegd.
6) Verzend het mailtje.