Menu

Onze kennisbank biedt directe oplossingen, stapsgewijze handleidingen en antwoorden op veelgestelde vragen.

Smartscreen / Antivirus

Applicatiebestanden kunnen gecertificeerd en gewhitelist worden bij virusscanners en firewalls. Maar elke keer als zo een bestand wordt aangepast, moet dat hele proces opnieuw – en dat kan dagen duren.

LogiSal krijgt regelmatig updates om altijd up-to-date te blijven. Om die reden is ervoor gekozen de bestanden niet te certificeren of te laten whitelisten.

Het gevolg is dat sommige virusscanners of firewalls LogiSal per ongeluk als bedreiging kunnen zien. Geen zorgen, de software wordt streng gecontroleerd en is veilig.

Wat als een virusscanner een bestand blokkeert of in quarantaine zet?

Soms plaatst een virusscanner een module van LogiSal per ongeluk in quarantaine. In dat geval kan het bestand meestal gewoon hersteld worden via de virusscanner zelf. Hoe dat precies werkt, hangt af van de gebruikte antivirussoftware.

Om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt:

  • Voeg een uitzondering toe voor het betreffende bestand
  • Of voeg een uitzondering toe voor de hele LogiSal-map.

 

Lukt herstellen niet meer? Geen probleem: open LogiSal en ga naar Beheer > Update Totaal. Dan worden alle installatiebestanden opnieuw gedownload en geïnstalleerd.

Belangrijk! Voor hulp bij antivirussoftware is de fabrikant of leverancier van dat programma het juiste aanspreekpunt.