Applicatiebestanden kunnen gecertificeerd zijn. Daarbij dient de software gewhitelist te worden bij instanties zoals virusscanners en firewalls. Indien een applicatiebestand ververst wordt, dient dit opnieuw gewhitelist te worden. Dat kan enkele dagen duren. Aangezien wij wekelijks updaten en u z.s.m. willen voorzien van de meest recente bestanden, hebben wij besloten de applicatiebestanden niet te certificeren/whitelisten. Dat kan er voor zorgen dat uw virusscanner of firewall LogiSal ziet als een dreiging.
Wij controleren er altijd scherp op dat onze software veilig is voor u en uw apparaat.
Let op: Indien u gebruik maakt van een anti-virusprogramma dient u te weten hoe u daar mee om dient te gaan. Voor vragen over het anti-virusprogramma dient u zicht te richten aan de fabrikant. Wij adviseren gebruik te maken van de standaard anti-virusapplicatie: Windows Defender die standaard bij Windows 10 is inbegrepen.
Onderwerpen (inhoudsopgave)
LogiSal haalt statussen op van bepaalde domeinen. Indien u een foutmelding krijgt dat de status ophalen niet is gelukt, controleer dan uw firewall/virusscanner.
De volgende domeinen kunnen gebruikt worden door LogiSal en Logipoort en kunt u uitsluiten in uw firewall/virusscanner.
logi1.nl
logi2.nl
logi3.nl
salnet.nl
logisal.nl
logipoort.nl
En vervolgens voor ‘ toch uitvoeren‘.
Wanneer u werkt met Avast of AVG dat adviseren wij de optie: Vragen aan te zetten.
Dat doet u vanuit het algemene scherm > Menu > Instellingen.
Bescherming > Belangrijkste schilden.
Selecteer onder het tabblad Virussen de optie Vragen aan.
Indien u dan de pop-up krijgt dat er een verdacht bestand is, kunt u er voor kiezen het bestand toch uit te voeren en wordt het bestand niet direct geblokkeerd.
Heeft Avast of AVG al bestanden van LogiSal geblokkeerd? Controleer dan de Viruskluis.
Die vindt u via het algemene scherm > Bescherming > Viruskluis.
Daar kunt u er voor kiezen om het bestand terug te zetten.
Indien de installatie wordt afgebroken komt dat omdat u de optie Host Intrusion Prevention System (HIPS) actief heeft staan. Deze kunt u uitschakelen op het algemene Instellingen scherm.
Onderstaande informatie komt van Norman zelf (Support medewerker):