Menu

Foutmeldingen (LogiSal)

Hierin onderscheiden we 2 soorten namelijk: foutmeldingen en waarschuwingen.
Volg in eerste instantie altijd de instructies in het scherm en druk waar mogelijk op de getoonde help-knop om hulp te krijgen bij het probleem.

Foutmeldingen zijn meestal onherroepelijk en LogiSal (of de module van LogiSal) wordt afgesloten.

Soms worden fouten o.i.d. veroorzaakt door een combinatie van een zeldzame instelling in uw bestanden en het programma wat daar geen rekening mee heeft gehouden. Niet alles is te voorzien. Dan kan het voor de helpdesk van belang zijn te beschikken over de bestanden van uw administratie (lees: werkgever)

Bij fatale foutmeldingen krijgt u altijd het advies eerst te proberen het probleem op te lossen door te kiezen voor Reorganiseren en/of desnoods het geheel opnieuw opstarten van de computer.

Waarschuwingen worden vooral gegeven als de invoer van een bepaald veld niet geaccepteerd kan worden. Bijvoorbeeld een onmogelijke datum.
U krijgt dan de gelegenheid de invoer te herstellen.

LogiSal houdt bij welke modules en bestanden in gebruik zijn. Als een module ten gevolge van een onverwachte fout wordt afgesloten bestaat de kans dat deze registratie ‘in de war’ raakt.
Dit is eenvoudig op te lossen door LogiSal geheel af te sluiten en opnieuw op te starten.

Volg eerst de stappen die in de melding of de help pagina staan. Lost dat het niet op Dan verzoeken wij u de volgende stappen te nemen.

  1. Noteer de foutmelding en de stappen die u daarvoor heeft genomen
  2. Maak een kopie van de administratie
  3. Stuur ons de kopie met de informatie uit stap 1.

Zie: kopie naar de helpdesk sturen

Zie: categorie Probleemoplossingen voor oplossingen bij bepaalde foutmeldingen.