Menu

Kan niet printen, netwerkschijven vinden of e-mailen (LogiSal)

Kunt u de printer niet meer vinden, de netwerkschijven niet meer vinden of niet meer e-mail versturen via het e-mailpakket vanuit LogiSal? Dan heeft dat vaak te maken met rechten.

De snelkoppeling van LogiSal die wordt aangemaakt na de installatie, wordt standaard uitgevoerd als Administrator. We merken dat de problemen vaak worden opgelost door LogiSal niet uit te voeren als Administrator.

LogiSal niet uitvoeren als Administrator (via snelkoppeling)
1. Sluit LogiSal en klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van LogiSal.
2. Klik onderin op Eigenschappen
3. Klik in het scherm (tab Snelkoppeling) op de knop Geavanceerd.
4. Vink Als administrator uitvoeren, uit.

5. Druk op OK > Toepassen > OK.

LogiSal snelkoppeling in de taakbalk
Heeft u geen snelkoppeling op uw bureaublad maar staat LogiSal vast in de taakbalk? Dan dient u eerst via een snelkoppeling LogiSal niet uit te voeren als Administrator en LogiSal opnieuw vast te maken op de taakbalk.

1. Ga in LogiSal naar info > Versie en informatie > Verkenner.
2. Zoek LogiSalXXXX.exe (XXXX is het jaartal) en klik erop met de rechtermuisknop > Kopiëren naar > bureaublad. Er staat nu een snelkoppeling op het bureaublad.
3. Sluit LogiSal. En voer bovenstaande stappen uit (LogiSal niet uitvoeren als Administrator (via snelkoppeling)
4. Druk rechtermuisknop op het icoon van LogiSal in de taakbalk > Van taakbalk losmaken.
5. Open nu LogiSal via de snelkoppeling op het bureaublad.
6. Druk rechtermuisknop op het icoon van LogiSal in de taakbalk > Aan taakbalk vastmaken.

De snelkoppeling op het bureaublad kan nu verwijderd worden.