Menu

Authentication Failed 535 (LogiSal)

De melding: Server has rejected authentication data sent bij the client oftewel authentication failed, houdt in dat uw gebruikersnaam, wachtwoord of instellingen niet kloppen.

Heeft u recent geleden uw wachtwoord aangepast?

Verander dit dan bij Instellingen > E-mail afzenders en SMTP.
Controleer eventueel daar ook de instellingen ook (Poort, server en SSL UseStart TLS.

Gmail Toegang door minder veilige apps

Omdat LogiSal niet een bekende applicatie is bij Google, dient u aan te geven dat u toegang door minder veilige apps wilt toestaan om te kunnen verzenden via LogiSal.

Met bijvoorbeeld Outlook heeft u hier niet mee te maken en kunt u zonder extra instellingen gebruik verzenden via SMTP.

Via de profiel instellingen van uw Google account kunt u deze instelling aanzetten.


Klik op bovenstaande knop om naar uw Google account instellingen te gaan.

Kies vervolgens voor de tab Beveiliging.

Scroll naar beneden en klik onder Toegang door minder veilige apps op “Toegang inschakelen”.

Als laatst dient u de optie Apps met lagere beveiliging toestaan op AAN te zetten via de selectieknop.

De instelling is nu gewijzigd en u krijgt een melding per e-mail op uw gmail adres met het onderwerp Kritieke beveiligingsmelding. Deze kunt u negeren.

Nu moet u indien de instellingen kloppen de melding Authentication failed niet meer krijgen.

Let op: U kunt in de toekomst een herinneringsmail krijgen van Gmail met het verzoek deze instelling uit te zetten. Wanneer u dat vervolgens doet, krijgt u dezelfde foutmelding als bovenstaand.

Met bijvoorbeeld Outlook heeft u hier niet mee te maken en kunt u zonder extra instellingen verzenden via SMTP.

Heeft u een ander probleem met e-mailen?

Zie de categorie: E-mail problemen