Menu

Foutmeldingen TKP (LogiPoort)

Na het indienen bij UPA TKP via LogiPoort kunt u de volgende foutmeldingen ontvangen:

Foutmelding: De werkgever heeft geen contract voor de opgegeven regeling. Doe opnieuw aangifte zonder deze regeling.

Deze afkeuring kan meerdere oorzaken hebben. Wij omschrijven  hieronder een aantal situaties welke deze foutmelding opgelost hebben:

Controleer de toegepaste regelingenkenmerken. Op het overzicht van de UPA aangifte, ziet u de toegepaste regelingkenmerken onder de kolom ‘ProdKenm’. Op deze pagina leest u hoe u het controleert in de instellingen van LogiSal. Verifieer met het pensioenfonds of deze kenmerken kloppen.

Activeer de UPA via het portaal. Om een UPA aangifte in te kunnen sturen, dient u als werkgever of administratiekantoor de UPA te activeren via het portaal van het pensioenfonds.

Selecteer het juiste software pakket. Tijdens het activeren van de UPA bij TKP kunt u het software pakket dat u gebruikt (LogiSal of LogiPoort) selecteren.

  • Inzenden via LIS: Wanneer u inzendt via LIS kunt u in het portaal aangeven ‘LogiSal-LIS’. U ontvangt dan geen wachtwoord. Tijdens het aanmaken van de UPA in LogiSal vinkt u ‘Inzending gaat via LIS’ aan.
  • Inzenden via LogiPoort: LogiPoort gebruikers kunnen in het portaal aangeven dat er met LogiPoort of LogiSal (LogiPoort) gewerkt wordt. U ontvangt dan zelf een gebruikersnaam (leveranciersnummer) en een wachtwoord. Meer informatie over de instellingen in LogiPoort vindt u op deze pagina.

Foutmelding: De gebruiker heeft geen administratierechten voor de werkgever met het loonheffingennummer …

Dit betekend dat u niet gemachtigd bent om aangiftes in te sturen voor dit loonheffingennummer. Dit regelt u op het portaal van TKP.

Pensioenfondsportalen bij TKP

Het TKP heeft verschillende portalen voor de verschillende pensioenfondsen:

Nu nog eenvoudiger Loon- en Pensioenaangiften indienen met LogiSal. Zie voor meer info kennisbank LIS in LogiSal.