Na het indienen bij UPA TKP via LogiPoort kunt u de volgende foutmeldingen ontvangen:
Deze afkeuring kan meerdere oorzaken hebben. Wij omschrijven hieronder een aantal situaties welke deze foutmelding opgelost hebben:
Controleer de toegepaste regelingenkenmerken. Op het overzicht van de UPA aangifte, ziet u de toegepaste regelingkenmerken onder de kolom ‘ProdKenm’. Op deze pagina leest u hoe u het controleert in de instellingen van LogiSal. Verifieer met het pensioenfonds of deze kenmerken kloppen.
Activeer de UPA via het portaal. Om een UPA aangifte in te kunnen sturen, dient u als werkgever of administratiekantoor de UPA te activeren via het portaal van het pensioenfonds.
Selecteer het juiste software pakket. Tijdens het activeren van de UPA bij TKP kunt u het software pakket dat u gebruikt (LogiSal of LogiPoort) selecteren.
Dit betekend dat u niet gemachtigd bent om aangiftes in te sturen voor dit loonheffingennummer. Dit regelt u op het portaal van TKP.
Het TKP heeft verschillende portalen voor de verschillende pensioenfondsen: