Om een eindafrekening te kunnen verwerken dient u de volgende stappen te volgen:
Ga naar Werknemer-> tab Algemeen en voer in het veld Datum uit dienst de uitdienstdatum en bij het uitklapscherm de reden uitdienst in en kies vervolgens voor Einde.
Daarna gaat u naar Bereken -> Selecteer de betreffende Werkgever, Werknemer en voer de Periode in en ga door naar Bereken.
Verwijder in het scherm Salarisberekening alle looncodes -> zet Gewone uren en Loondagen op 0 -> Klik daarna op Vrijval reserveringen
Dubbelklik op de blauwe regel vakantiegeld -> kies voor vrijval uitkering invoeren -> Voer het bedrag dat uitgekeerd moet worden in en klik op uitvoeren en dan op OK
Kies dan nu voor Bereken het loon -> Geef OK op de melding ‘U gaat berekenen met NUL loondagen’ -> en kies voor Boeken en einde.
Het resterende vakantiegeld wordt dan uitbetaald in de gekozen periode.
Uit dienst melden
Het enige wat u hoeft te doen is: ga naar de module Werknemer > tab Algemeen > Ontslagen/Uit dienst op “Ja” zetten en de datum uit dienst invullen.
Doet u dit svp wel voordat u de loonaangifte en/of pensioenaangifte maakt over het tijdvak waarin de werknemer uit dienst is gegaan.
Deze informatie wordt in de eerstvolgende loonaangifte meegenomen.