Voor het aanmaken van een UPA voor TKP ga je in LogiSal naar Periodeblok > UPA voor TKP.
Let op: LogiSal laat alleen de werkgevers zien die onder TKP vallen. De selectie wordt gedaan op grond van het productkenmerk van de gekozen pensioenregeling. Wordt de werkgever niet weergegeven bij UPA voor TKP? Ga dan naar Werkgever > tabblad Inhoudingen > tabblad Pensioenachtigen en dubbelklik op de pensioenregeling. De geavanceerde instellingen worden geopend, hier kun je bij tabblad BehoortTot controleren of het productkenmerk juist is. Een UPA voor TKP begint met het kenmerk: UPATKP.
Als het productkenmerk niet juist is ga dan naar het tabblad Koppel en selecteer de juiste regeling. Klik vervolgens op de knop “%% Bijwerken adhv koppeling”. Controleer daarna nogmaals het productkenmerk.
Relatienummer
Bij dit pensioenfonds is er sprake van een relatienummer van de werkgever en een relatienummer van de inzender. Het relatienummer van de werkgever vul je in bij Werkgever > tabblad Algemeen in het veld Relatie ID Pensioenuitvoerder.
Dien je de pensioenaangifte als werkgever in met de LIS-knop in LogiSal, dan gebruik je de onderstaande instellingen tijdens het maken van de UPA:
Het relatienummer van de werkgever (in dit voorbeeld ‘2222222’) wordt automatisch ingevuld. De aangifte wordt ingediend onder LogiSal’s inzendnummer.
Dien je de pensioenaangifte voor een werkgever in via LogiPoort? Gebruik dan de onderstaande instellingen tijdens het maken van de UPA:
Bij Relatienr Inz Pensioenfonds vul je het relatienummer van het UPA Account in. Het relatienummer van de werkgever wordt automatisch in de UPA verwerkt.
Tip! Je kunt je relatienummer invullen bij Instellingen > Gegevens licentiehouder in het veld TKP relatienummer. Dan wordt deze automatisch ingevuld tijdens het maken van de pensioenaangifte.
Machtigen
Om pensioenaangiften te kunnen indienen met LogiSal moet je eerst op de website van het pensioenfonds aangeven dat je gaat indienen met LogiSal. Deze optie vind je bij de meeste pensioenfondsen van TKP onder het kopje “UPA activeren”. Volg de stappen die hier staan aangegeven en zodra je een salarispakket kan selecteren kies je voor de optie “LogiHuis – LogiSal (LIS)”.
Let op! Je moet hiervoor inloggen bij het pensioenfonds.
Terugkoppeling pensioenaangifte
Mocht er een inhoudelijke melding zijn op de pensioenaangifte dan word je hierover geïnformeerd door TKP in “Mijn Omgeving” op de website van het pensioenfonds. Naast de meldingstekst vind je hier ook het BSN en het tijdvak waarop de melding betrekking heeft.
Correcties
Indien je een correctie dient uit te voeren over een voorgaand tijdvak dan dien je de aangifte voor de betreffende periode opnieuw aan te maken en in te dienen. De eerdere aangifte wordt dan overschreven.
Wijzigingen in de verloningsperiodiciteit
Wijzigingen in de verloningsperiodiciteit zijn niet te herstellen via een intrekking of een nieuwe aangifte. Mocht u de verloningsperiodiciteit willen wijzigen dan kunt u contact openen via het e-mailadres info@tkppensioen.nl.