Voor het aanmaken van een UPA voor TKP ga je in LogiSal naar Periodeblok > UPA voor TKP.
Let op: LogiSal laat alleen de werkgevers zien die onder TKP vallen. De selectie wordt gedaan op grond van het productkenmerk van de gekozen pensioenregeling. Wordt de werkgever niet weergegeven bij UPA voor TKP? Ga dan naar Werkgever > tabblad Inhoudingen > tabblad Pensioenachtigen en dubbelklik op de pensioenregeling. De geavanceerde instellingen worden geopend, hier kun je bij tabblad BehoortTot controleren of het productkenmerk juist is. Voor een TKP UPA begint het kenmerk met: UPATKP.
Als het productkenmerk niet juist is ga dan naar het tabblad Koppel en selecteer de juiste regeling. Klik vervolgens op de knop “%% Bijwerken adhv koppeling”. Controleer daarna nogmaals het productkenmerk.
Om pensioenaangiften te kunnen indienen met LogiSal moet je eerst op de website van het pensioenfonds aangeven dat je gaat indienen met LogiSal. Deze optie vind je bij de meeste pensioenfondsen van TKP onder het kopje “UPA activeren”. Volg de stappen die hier staan aangegeven en zodra je een salarispakket kan selecteren kies je voor de optie “LogiHuis – LogiSal (LIS)”.
Let op! Je moet hiervoor inloggen bij het pensioenfonds.
Het is belangrijk dat je tijdens het maken van de UPA in het onderstaande scherm aangeeft dat “Inzending gaat via LIS”.
Als je dit niet doet dan zal de pensioenaangifte afgekeurd worden.
Ga naar Periodeblok > UPA voor TKP. Volg de stappen en selecteer bij “Wie is de inzender van deze aangifte” de optie “Licentiehouder”.
Belangrijk is dat je het relatienummer hebt gevuld bij Instellingen > Gegevens licentiehouder. Vul achter TKP relatienummer je eigen leveranciers-Id van TKP in. Dit is hetzelfde als de inlognaam van het UPA account.
Kijk voor de instellingen van TKP in LogiPoort op deze pagina.
Bij Werkgever > Algemeen kun je het “Relatie ID Pensioenuitvoerder” invullen. Dat is het nummer behorende bij de werkgever. Dit nummer gaat mee in de aangifte zodat het pensioenfonds de werkgever herkend.
Mocht er een inhoudelijke melding zijn op de pensioenaangifte dan word je hierover geïnformeerd door TKP in “Mijn Omgeving” op de website van het pensioenfonds. Naast de meldingstekst vind je hier ook het BSN en het tijdvak waarop de melding betrekking heeft.
Correcties
Indien je een correctie dient uit te voeren over een voorgaand tijdvak dan dien je de aangifte voor de betreffende periode opnieuw aan te maken en in te dienen. De eerdere aangifte wordt dan overschreven.
Wijzigingen in de verloningsperiodiciteit
Wijzigingen in de verloningsperiodiciteit zijn niet te herstellen via een intrekking of een nieuwe aangifte. Mocht u de verloningsperiodiciteit willen wijzigen dan kunt u contact openen via het e-mailadres info@tkppensioen.nl.
Bijgewerkt op 18-03-2025.