Menu

Socketfout

Krijgt u bij het verzenden van de e-mail een foutmelding van de server met de melding socketfout?

“SocketException occurred. InnerException message follows: Er is geprobeerd toegang te verkrijgen tot een socket op een volgens de toegangsmachtigingen niet toegestane manier”.

Socketfouten kunnen worden veroorzaakt door verschillende problemen, waaronder verbindingsproblemen op het netwerk, client- of servercomputers of door een firewall, antivirus of een instelling van de proxyserver. Deze fout treedt op wanneer de socketverbinding met de externe server wordt geweigerd. Vaak voorkomende redenen zijn dat u wilt verbinden met een niet bestaande of gesloten poort van u mailserver, dat uw verbindingssnelheid te laag is waardoor de socketverbinding weer wordt gesloten voordat de gegevens verzonden zijn, of door een virusscanneer die de verbinding blokkeert.

Weliswaar ontstaat een socketfout doordat u vanuit LogiSal wilt verzenden, maar het probleem ligt buiten LogiSal. Mogelijke oplossing is om de gehele computer opnieuw op te starten en het nogmaals proberen te verzenden, of door het als test naar een ander mailadres te verzenden. Mocht het niet lukken dan staat er ergens met de serververbinding iets niet goed.

Meer informatie over het verzenden van email vanuit LogiSal vindt u op deze pagina. Meer informatie over foutmeldingen rondom verzenden staan op de kennisbank van Microsoft of op die van uw internetprovider.

Nu nog eenvoudiger Loon- en Pensioenaangiften indienen met LogiSal. Zie voor meer info kennisbank LIS in LogiSal.