Menu

Intrekken in UPA aangifte

Een intrekking is het verwijderen van een aangifte van 1 werknemer in een tijdvak waarin hij of zij niet (meer) in dienst is of onder een verkeerd NumIV is aangegeven in een vorige aangifte.
Vaak gebeurt dit wanneer u een administratie heeft overgenomen en geen rekening heeft gehouden met de IKV nummers (Werknemer > tab Fiscaal).

Het intrekken kan alleen in een correctieaangifte. Wanneer u bijvoorbeeld een aangifte heeft verzonden met een verkeerd IKV nummer in periode 4 en u maakt opnieuw een nieuwe aangifte voor periode 4, dan wordt dit automatisch een correctie aangifte.

Het intrekken gaat als volgt:

1. Kies via Periodeblok voor de UPA aangifte die u wilt aanmaken, selecteer de werkgever en druk op start.
2. Selecteer het tijdvak waarvoor u opnieuw aangifte wilt doen en kies voor de knop HI (Handmatig Intrekken).
3. Vervolgens vult u het IKV nummer in dat ingetrokken dient te worden inclusief het personeelsnummer (BSN is niet verplicht. Indien deze verkeerd is aangegeven en ingetrokken dient te worden, kunt u dat ook opgeven).
4. Klik vervolgens op Ok. Wanneer u meerdere inkomstenverhoudingen wilt intrekken kunt u de stappen opnieuw volgen. Onderin het scherm ziet u een lijst van de intrekkingen die u wilt doen.
5. Via Klaar keert u terug naar de periode selectie. Vervolgens kiest u voor Volgende en maakt u de aangifte af en dient u deze in.

U kunt met het onderdeel ook intrekkingen doen van werknemers die LogiSal nooit heeft aangegeven. U geeft in ieder geval op het NumIV en naar keuze het personeelsnummer en/of het BSN.
LogiSal neemt de gegevens mee in de aangifte.

Zie ook: Correctie loonaangifte (en UPA)
Zie ook: NumIV corrigeren

 

Nu nog eenvoudiger Loon- en Pensioenaangiften indienen met LogiSal. Zie voor meer info kennisbank LIS in LogiSal.