Je ontvangt een foutenrapport omdat je in de aangifte loonheffingen een onjuiste combinatie van burgerservicenummer (BSN) en geboortedatum van een werknemer hebt ingevuld. Wat moet je doen?
Je trekt eerst de inkomstenverhouding (IKV) met het onjuiste BSN in. Je doet dit voor alle aangiftetijdvakken waarin het BSN onjuist is. Daarna geef je de werknemer op in een nieuwe IKV met het juiste BSN voor al deze aangiftetijdvakken.
BSN corrigeren in LogiSal
- Corrigeer het BSN bij Werknemer > tabblad Algemeen.
- Ga naar Werknemer > tabblad Fiscaal en vul in het veld Nr Inkomstenverhouding (loonaangifte) een nieuw IKV in.
- Ga naar Loonaangifte > Maak LA en selecteer in de kolom Te corrigeren tijdvakken de tijdvakken waar het onjuiste BSN is meegenomen. Maak de loonaangifte. Het oude IKV met het foutieve BSN zal in alle geselecteerde tijdvakken worden ingetrokken en worden vervangen met de nieuwe IKV en BSN.
Tijdvak verstreken
Wanneer dit in een voorgaand jaar is geweest en het aangiftetijdvak is verstreken, kies dan voor correctie achteraf en selecteer in de kolom “te corrigeren tijdvakken” de tijdvakken waar het onjuiste BSN is meegegeven en maak de aangifte.