Menu

E-mail instellingen (LogiSal)

Wanneer u een document op uw scherm heeft dan kunt u deze per e-mail verzenden (Zie: Overzichten en Specificaties). Dit geldt ook voor de aangiftes (.xml bestanden) naar LIS.

U kunt e-mailen via uw e-mailpakket of via SMTP.
Let op: indien u meer dan één bestand (zoals meerdere salarisspecificaties) wilt mailen, dan kan dat alleen via SMTP.

Mailen via SMTP (Instellingen > E-mailinstellingen)

 

U kunt één of meerdere SMTP-servers instellen. Handig wanneer u bijvoorbeeld uit de naam van uw klant wilt mailen of wanneer uw collega met een eigen naam wil e-mailen.

Via de knop Nieuw voegt u een extra SMTP account toe.
Via de knop L krijgt u een lijst te zien met meerdere vooraf ingestelde SMTP providers. Staat uw provider er niet tussen? Kies dan voor Zelf invullen en vul de gegevens.

U kunt deze gegevens eenvoudig opzoeken via Google door te zoeken op: SMTP en vervolgens uw provider naam (bijv.: SMTP Outlook of SMTP Ziggo).

Wanneer u verzendt via SMTP wordt niet altijd het verzonden bericht getoond in de verzonden items. U kunt in dat geval een BCC naar u zelf sturen, zodat u altijd kunt controleren dat de e-mail is verzonden.

Krijgt u een foutmelding bij het versturen via SMTP?
Controleer dan de SMTP instellingen. De foutmelding is altijd een terugkoppeling van de SMTP server waar u gebruik van maakt. Dit ligt vaak niet aan LogiMail.

Zie ook: E-mail problemen

 

Mailen via het E-mailpakket

Naast het verzenden via SMTP kunt u ook e-mailen via de e-mailapplicatie die u heeft geïnstalleerd op uw computer. LogiSal probeert het aan te bieden aan uw Windows-systeem. Windows kijkt vervolgens welke e-mailapplicatie staat ingesteld als standaard applicatie voor e-mailen en roept de applicatie vervolgens aan om de e-mail te verwerken.

Afhankelijk van uw instellingen in dat e-mailpakket:
Wordt de e-mail direct verwerkt en verzonden en ziet u dit alleen nog in de map Verzonden Items. Wordt de e-mail u voorgehouden en kunt kiezen voor Verzenden.

Helaas werkt deze optie niet altijd.
Dat kan zijn omdat Windows in dit opzicht niet altijd stabiel is.
Maar ook omdat u geen e-mailclient heeft (netwerk-systeem), of omdat uw systeembeveiliging dit niet toestaat.

Fout in Fase 2
Zie: Fout in fase 2
E-mailen via SMTP werkt altijd wanneer de instellingen kloppen.